hzabanA

علم و فناوری

hzabanA

علم و فناوری

علم و فناوری

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱- چشمان تان باید دشمن تان باشدچشم ها می توانند قدرت شنوایی تان را کاهش دهند. حتماً برای تان پیش آمده است که هنگام صحبت با فردی، تلویزیون دقیقاً پشت سرتان قرار بگیرد. چشمان شما در این حالت نمی تواند کمکی به شما کنند و به زودی متوجه می شوید که نمی توانید خوب گوش کنید.
لیستنینگ در تافل، حتی از لیستنینگ در زندگی واقعی نیز سخت تر می باشد. زمانی که در زندگی واقعی با کسی حرف می زنید؛ می توانید روی زبان بدن، حرکات دست ها و بیان چهره ی او تمرکز کنید. همه این موارد سرنخ هایی به ما می دهد که بتوانیم موضوعاتی که شخص روبه رو درباره آنها صحبت می کند و احساساتی را که سعی در توضیح آنها دارد؛ بهتر درک کنیم.
با این حال، در آزمون تافل، فقط می توانید به صدایی که از طریق گوش هایتان می شنوید؛ تکیه کنید. باید بکوشید توجه تان را روی لغات کاهش داده و تا جایی که امکان دارد به کل قطعه ای که می شنوید توجه کنید.
مشکل اینجاست که بر خلاف پیشنهاد سایت های دیگر، نمی توانید چشمان تان را ببندید. بلکه باید یادداشت برداری کرده و به اتفاق هایی که در صفحه نمایش تان می افتد دقت کنید. تمرکز خود را بر روی کامپیوتر و فضای کارتان نگه دارید.
هنگامی که در محل امتحان حاضر می شوید؛ احتمالاً همراه با دیگر شرکت کنندگان در آزمون خواهید بود و سالن پر از افراد دیگر می باشد که به راحتی حواس تان را پرت می کند؛ اما به یاد داسته باشید: اجازه ندهید چشمان تان باعث حواس پرتی تان شود.

ادامه مطلب....

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰
  • Industry-Specific Skills – Bookkeeping, product launch, and proposal writing
  • Soft Skills – Problem solving, communication, sales, and team management
  • Hardware and Software Used for the Job – Dreamweaver, SQL, and VOIP
  • Job Titles – UX Designer, Business Development Manager, and Full stack Developer
  • Training and Certification – Six Sigma, Project Management, and ITIL
  • Education – MBA, PhD, and BS
  • Industry Jargon – Asset management, A/B Editing, and digital video editing workflow
  • Impressive Terms – Fortune 500 and top salesman
  • Company Names – Big name companies are sometimes used when finding applicants for top positions.
  • Locations – Zip codes, city or state names used to narrow down searches to a geographic location
  • ادامه مطلب....
  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

۱-شروع خوبی داشته باشید

۲۰ کلمه اول رزومه بسیار مهم هستند زیرا این معادل تقریبی چیزی است که هر فرد می‌تواند در شش تا هفت ثانیه بخواند – یعنی میانگین زمانی که یک استخدام کننده به مطالعه رزومه شما اختصاص می‌دهد. این ۲۰ کلمه شامل ایمیل و اطلاعات تماس شما در بالای صفحه نمی‌شوند، زیرا استخدام کننده در این مرحله به آنها اهمیتی نخواهد داد. ۲۰ کلمه می‌تواند شامل یک یا دو نقطه بولت دار در بخش خلاصه حرفه‌ای شود. از نقاط بولت دار برای نمایش تخصص و پیشرفت‌های شغلی خود استفاده کنید. 

 

 

“Full Stack Engineer with 15 years combined experience in iOS development, web development, and Internet of Things (IoT).”

 

این یک نقطه بولت دار نمونه است که عنوان شغلی، مدت زمان فعالیت و لیستی از مهارتهای کلیدی را در ۱۸ کلمه توصیف می‌کند.

 

۲-پروژه‌های جانبی را به رزومه خود اضافه کنید

پروژه‌های جانبی نشان می‌دهند که شما اهل کار و فعالیت هستید و از وقت آزاد خود برای به دست آوردن مهارت‌های جدید و ارتقای شغلی استفاده می‌کنید.

 

پروژه‌های جانبی، مانند کار آزاد و داوطلبانه به اعتبار شما می‌افزاید. همچنین می‌توانید نکات برجسته دیگری را به طور غیر مستقیم عنوان کنید. به عنوان مثال، تجربه کار به عنوان مدیر املاک، به صورت پاره وقت مهارت‌های اداری و خدمات مشتری را به شما آموزش می‌دهد، این مهارت‌ها به موقعیت‌های شغلی دیگر قابل انتقال خواهند بود.

 

پروژه‌های جانبی وفعالیت‌های روزانه شما رشد و پیشرفت شما را در داخل و خارج از دفتر کار نشان می‌دهند. اما اگر تعداد آنها زیاد باشد، بهتر است در یک بخش جداگانه گنجانده شوند.

ادامه مطلب....

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

۱- مراقب طول رزومه خود باشیداگر به تازگی فارع التحصیل شده‌اید و یا سابقه کاری زیر ۱۰ سال دارید رزومه خود را در یک صفحه خلاصه کنید. اگر چندین بار شغل خود را تغییر داده‌اید یا شغل شما نیاز به مهارت‌های زیادی دارد، ممکن است رزومه شما در دو صفحه جای بگیرد.
۲- به ساختار یا فرم رزومه توجه کنیدآیا می‌دانستید که همیشه لازم نیست سابقه شغلی خود را به ترتیب زمانی گزارش دهید؟ به غیر از رزومه‌های ترتیبی دو نوع رزومه دیگر نیز وجود دارند: ترکیبی و مهارت محور که البته هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.
رزومه‌های مهارت محور در اکثر موارد، به کسانیکه قصد تغییر شغل دارند و یا دارای سوابق شغلی زیادی هستند توصیه می‌شوند. درحالیکه رزومه‌های ترکیبی، به مدیران ارشد و مدیرانی که تاریخچه شغلی طولانی و یا دستاوردهای متفاوتی دارند که لازم است در کنار یکدیگر دسته‌بندی شوند، توصیه می‌شوند.

ادامه مطلب....

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

 ۱- جملات بدون وقفه

جملات بی وقفه یک مسئله رایج است، به ویژه در هنگامی که شما به خاطر استرس، عصبی هستید و سعی می کنید تا کلمات را تا جایی که می توانید کنار هم قرار دهید. در نتیجه، بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون تافل، مقالات رایتینگ و پاسخ های اسپیکینگ شان پر از جملات بی وقفه می باشد. نه تنها این جملات از نظر دستور زبان نادرست است، بلکه باعث می شود که مصحح های آزمون نتوانند بفهمند که شما میخواستید چه بگویید. جمله بی وقفه زمانی اتفاق می افتد که دو یا چند جمله مستقل به غلط در یک جمله ترکیب شوند. هر جمله باید یک فاعل و یک فعل داشته باشد، مگر اینکه چندین عبارت به درستی ترکیب شده باشند. چند راه مناسب برای ترکیب چندین جمله مستقل وجود دارد:

 

جدا کردن بندها با نقطه ویرگول

جداکردن بندها با نقطه ویرگول و لغت های پیوند دهنده مانند therefore، thus، however، consequently، furthermore، also و nevertheless

جدا کردن جملات با کاما و هماهنگ سازی با استفاده از لغت هایی مثل as for ، and، nor، but، or، yet و so.

شما همچنین می توانید از یک دوره تناوب برای جدا کردن بندها استفاده کنید.

مثال:

 

Madeleine went to the store she found a pair of shoes she really liked.

 

جمله بالا یک جمله ی بدون وقفه است (مادلین به فروشگاه رفت و یک جفت کفش پیدا کرد که واقعاً از آنها خوشش آمد). مثال هایی از نسخه های صحیح این جمله در ادامه آمده است:

 

Madeleine went to the store; she found a pair of shoes she really liked.

Madeleine went to the store; consequently, she found a pair of shoes she really liked.

Madeleine went to the store, and she found a pair of shoes she really liked.

Madeleine went to the store. She found a pair of shoes she really liked.

ادامه مطلب....

  • سارا کریمی